2008

Bodie, G. D., Worthington, D., Imhof, M. & Cooper, L. O. (2008). What would a unified field of listening look like? A proposal linking past perspectives to future endeavors. International Journal of Listening, 22, 103-122.

Dignath, C. & Büttner, G. (2008). Components of fostering self-regulated learning among students. A meta-analysis on intervention studies at primary and secondary school level. Metacognition & Learning, 3, 231-264.

Dignath, C., Büttner, G. & Langfeldt, H.-P. (2008). How can primary school students acquire self-regulated learning most efficiently? A meta-analysis on interventions that aim at fostering self-regulation. Educational Research Review, 3, 101-129.

Hilbert, T. S., Nückles, M. & Matzel, S. (2008). Concept mapping for learning from text: Evidence for a worked-out map effect. Proceedings of ICLS2008.

Hilbert, T. S., Nückles, M., Renkl, A., Minarik, C., Reich, A. & Ruhe, K. (2008). Concept Mapping zum Lernen aus Texten: Können Prompts den Wissens- und Strategieerwerb fördern? Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 22, 119-125. Hilbert, T. & Renkl, A. (2008). Beispielbasiertes Lehren beispielbasiert lernen. Journal für Lehrerinnenbildung und Lehrerbildung, 4, 15-21.

Hilbert, T. S. & Renkl, A. (2008). Concept mapping as a follow-up strategy to learning from texts: What characterizes good and poor mappers? Instructional Science, 36, 53-73.

Hilbert, T., Renkl, A. & Holzäpfel, L. (2008). Ach so rechnet man das! Üben mit Lösungsbeispielen. Mathematik lehren, 147, 47-49.

Hilbert, T. S., Renkl, A., Kessler, S. & Reiss, K. (2008). Learning to prove in geometry: Learning from heuristic examples and how it can be supported. Learning and Instruction, 18, 54-65.

Hilbert, T. S., Renkl, A., Schworm, S., Kessler, S. & Reiss, K. (2008). Learning to teach with worked-out examples: A computer-based learning environment for teachers. Journal of Computer-Assisted Learning, 24, 316-332.

Imhof, M. (2008). Das Portfolio in der Sonderpädagogik. In M. Fingerle & S. Ellinger (Hrsg.), Sonderpädagogische Förderung - Förderkonzepte auf dem Prüfstand (S. 34-49). Stuttgart: Kohlhammer.

Imhof, M. (2008). „Die müssen doch einfach nur zuhören!” Warum Zuhören nicht einfach ist, sondern eine Kunst und wie Sprechen „zuhörbar” wird. Deutsche Arbeitsgemeinschaft Jugendzahnpflege (Hrsg.), Aus Pädagogik und Psychologie in der Gruppenprophylaxe - Tagungsbericht (S. 10-17). Bonn: DAJ.

Imhof, M. (2008). K. Bergmann, L. Burkandt & B. Petrich (2006), Hör-Fink: Programm zur Förderung der auditiven Wahrnehmung. Oberursel: Finken Verlag. Grundschulunterricht Deutsch, 45. (Rezension).

Imhof, M. (2008). Listening - What's learning got to do with it? In M. Imhof (Ed.), Listen and make the connection: Proceedings of the 28th annual convention of the International Listening Association in Frankfurt / Germany (pp. 131-145). Tönning: Der andere Verlag.

Imhof, M. (Ed.).(2008). Proceedings of the 28th Annual Convention of the International Listening Association.

Imhof, M. (2008). Vom Können und der Kunst des Zuhörens. In Evangelische Akademie Tutzing.

Imhof, M. (2008). What have you listened to in school today? International Journal of Listening, 22, 1-12.