2014

Baadte, C., & Schnotz, W. (2014). Feedback effects on performance, motivation and mood: Are they moderated by the learner's self-concept? Scandinavian Journal of Educational Research, 58, 570-591. doi:10.1080/00313831.2013.781059

Eckert, C., Spaeth-Hilbert, T. & Imhof, M. (2014). Forschungsorientierte Lehre im Lehramtsstudium: Eigenständiges wissenschaftliches Arbeiten in der Bachelorarbeit. In Gutenberg Lehrkolleg der Johannes Gutenberg-Universität Mainz (Hrsg.), Teaching is touching the future - Emphasis on skills. GLK-Tagungsband (S. 314-324). Bielefeld: Universitätsverlag Webler.

Imhof, M., Välikoski, T.-R., Laukkanen, A.-M. & Orlob, K. (2014). Cognition and interpersonal communication: The effect of voice quality on information processing and person perception. Studies in Communication Sciences 14, 37-44. doi:10.1016/j.scoms.2014.03.011

Imhof, M. (2014) The point of departure: Listening in early literacy education. In J. F. Maas, S. C. Ehmig & C. Seelmann (Eds.), Prepare for Life! Raising awareness for early literacy education (pp. 45-49). Mainz: Stiftung Lesen. [verfügbar unter: http://www.stiftunglesen.de/download.php?type=documentpdf&id=1132]

Meinhardt-Injac, B., Persike, M., & Meinhardt, G. (2014). Development of visual systems for faces and objects: Further evidence for prolonged development of the face system. PLoS ONE 9(6): e99942. doi:10.1371/journal.pone.0099942

Meinhardt-Injac, B., Persike, M., & Meinhardt, G. (2014). Holistic processing and reliance on global viewing strategies in older adults' face perception. Acta Psychologica, 151, 155-163.

Meinhardt-Injac, B., & Persike, M., & Meinhardt, G. (2014). Integration of internal and external facial features in 8-10-year-old children and adults. Acta Psychologica, 149, 96-105.

Meinhardt-Injac, B., Persike, M., & Meinhardt, G. (2014). Holistic face perception in young and older adults: Effects of feedback and attentional demand. Frontiers in Aging Neuroscience, 6:291. doi: 10.3389/fnagi.2014.00291

Monigl, E. (2014). Der Start ins Studium will gekonnt sein! Ressourcenorientierung in der Hochschullehre. In: Gutenberg Lehrkolleg der Johannes Gutenberg-Universität Mainz (Hrsg.), Teaching is Touching the Future - Emphasis on Skills. GLK-Tagungsband (S. 191-202). Bielefeld: Universitätsverlag Webler.

Persike, M., Meinhardt-Injac, B. & Meinhardt, G. (2014). The face inversion effect in opponent-stimulus rivalry. Frontiers in Human Neuroscience, Article 295. doi:10.3389/fnhum.2014.00295

Schnotz, W., Mengelkamp, C., Baadte, C. & Hauk, G. (2014). Focus of attention and choice of text modality in multimedia learning. European Journal of Psychology of Education, 3, 483-501. doi:10.1007/s10212-013-0209-y

Starker, U. & Imhof, M. (2014). „Komplexitätsmanagement” in der Lehramtsausbildung: Das Planspiel „Schulalltag” und dessen Evaluation. In M. Krämer, U. Weger & M. Zupanic (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation X (S. 327-332). Aachen: Shaker. Online verfügbar unter: http://www.psychopen.eu/fileadmin/user_upload/books/978-3-8440-3187-4/Kraemer_Tagungsband_2014_Starker.pdf

Tzschaschel, E. A., Persike, M. & Meinhardt-Injac, B. (2014). The Effect of Texture on Face Identification and Configural Information Processing. Psihologija, 47, 433-447.

Ulber, D. & Imhof, M. (2014). Beobachtung in der Frühpädagogik. Stuttgart: Kohlhammer.