2018

Berg, D., Imhof, M. & Baadte, C. (2018). Aufmerksamkeit und Konzentration. In D. H. Rost, J. Sparfeldt & S. Buch (Hrsg.), Handwörterbuch Pädagogische Psychologie (S. 36-42). Weinheim: Beltz.

Boutet, I. & Meinhardt-Injac, B. (2018). Age Differences In Face Processing: The Role Of Perceptual Degradation And Holistic Processing. Journal of Gerontology: Series B; gbx172https://doi.org/10.1093/geronb/gbx172

Imhof, M. (2018). Listening Fidelity (LF). In D. Worthington & G. Bodie (Eds.), The Sourcebook of Listening Research: Methodologies and Measures (pp. 379-386). New York: Wiley.

Imhof, M. (2018). Listening Span Tests. In D. Worthington & G. Bodie (Eds.), The Sourcebook of Listening Research: Methodologies and Measures (pp. 394-401). New York: Wiley.

Imhof, M. (2018). Self-Perceived Listening Competence Scale (SPLCS). In D. Worthington & G. Bodie (Eds.), The Sourcebook of Listening Research: Methodologies and Measures (pp. 560-565). New York: Wiley.

Imhof, M. (2018). The HURIER Profile. In D. Worthington & G. Bodie (Eds.), The Sourcebook of Listening Research: Methodologies and Measures (pp. 306-312). New York: Wiley.

Imhof, M. (2018). Von der gesprochenen Sprache zum Mentalen Modell: Zuhören als kognitive Informationsverarbeitung. In M. Zorn & U. Lenker (Hrsg.), (Zu-)Hören interdisziplinär (S. 43-56). München: Allitera.

Imhof, M. & Schlag, M. (2018). Herausforderung im Lehramtsstudium: Beobachten und Reflektieren lernen im vertrauten Terrain? Das Beispiel der Praktikumsdokumentation Uni cum Praktikum. In L. Pilypaityte & H.-S. Siller (Hrsg.), Schulpraktische Lehrerprofessionalisierung als Ort der Zusammenarbeit (S. 45-68). Wiesbaden: Springer VS. doi:10.1007/978-3-658-17086-8_3

Lutz-Kopp, C., Meinhardt-Injac, B. & Luka-Krausgrill, U. (2018). Psychische Belastung Studierender. Prävention und Gesundheitsförderung. https://doi.org/10.1007/s11553-018-0691-9

Meinhardt-Injac, B., Daum, M.M., Meinhardt, G., & Persike, M. (2018). The Two-Systems Account of Theory of Mind: Testing the Links to Social- Perceptual and Cognitive Abilities. Frontiers in Human Neuroscience, 12:25. https://doi.org/10.3389/fnhum.2018.00025

Meyer, O., Coyle, D., Imhof, M. & Connolly, T. (2018). Beyond CLIL: Fostering student and teacher engagement for personal growth and deeper learning. In J. D. Martinez (Ed.), Emotions in Second Language Teaching: Advances in Theory and Research, and Teacher Education (pp. 277-300). Springer.

Meyer, O. & Imhof, M. (2018). Pluriliteralne wuknjenje - pohłubšene wuknjenske procesy přihotować a wuhotować. Serbska Šula, 71 (1), 4-8.

Meyer, O., Imhof, M., Coyle, D. & Banerjee, M. (2018). Positive Learning and Pluriliteracies: Growth in Higher Education and implications for course design, assessment, and research. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, G. Wittum & A. Dengel (Eds.), Positive Learning in the Age of Information (PLATO) - A blessing or a curse? (pp. 235-265). Wiesbaden: Springer.

Theobald, M., Bellhäuser, H., & Imhof, M. (2018). Identifying individual differences using log-file analysis: Distributed learning as mediator between conscientiousness and exam grades. Learning and Individual Differences, 65, 112-122. doi:10.1016/j.lindif.2018.05.019

von der Weth, R., Starker, U., Beckmann, W., Werner, A. & Imhof, M. (2018). Das psychologische Planspiel – wie man lernen kann, komplexe Anforderungen nachhaltig zu bewältigen. In M. T. Meßner, M. Schedelik & T. Engartner (Hrsg.), Planspiele in der sozialwissenschaftlichen Lehre: Theorie und Praxis aus der Hochschule (S. 101-113). Bad Schwalbach: Wochenschau Verlag.