2012

Hilbert, T., Fabriz, S., Imhof, M. & Hargesheimer, J. (2012). Smarter lehren mit SMART - Boards: Der Einsatz interaktiver Whiteboards im schulischen Unterricht. In M. Krämer, S. Dutke & J. Barenberg (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation IX (S. 277-284). Aachen: Shaker Verlag.

Jakubowski, K. & Imhof, M. (2012). Die Förderung der Motivation von Schülern in der schulischen und praktischen Berufsausbildung. Die Herausforderung vom richtigen Umgang mit unmotivierten Schülern. Fachzeitschrift für Pflegepädagogik, Patientenedukation und -bildung PADUA, 7, 170-173.

Monigl, E. (2012). Psychologie auf drei Ebenen - Entwicklung eines Trainingskonzepts zur Förderung von studienrelevanten Kompetenzen. In M. Krämer, S. Dutke & J. Barenberg (Hrsg.), Psychologiedidaktik und Evaluation IX (S. 91-99). Aachen: Shaker Verlag.

Otto, A. (2012) Saving in childhood and adolescence: Insights from developmental psychology. Economics of Education Review, 33, 8-18. doi:10.1016/j.econedurev.2012.09.005

Reiner, I., Beutel, M., Skaletz, C., Brähler, E., & Stöbel-Richter, Y. (2012). Validating the German version of the Quality of Relationship Inventory: Confirming the three-factor structure and report of psychometric properties. PLoS ONE, 7: e37380. doi:10.1371/journal.pone.0037380

Wölber, J., Hilbert, T. S., & Ratka-Krüger, P. (2012). Can easy-to-use software deliver effective e-learning in dental education? A randomized controlled study. European Journal of Dental Education, 16, 187-192. doi:10.1111/j.1600-0579.2012.00741.x

Worthington, D., Fitch-Hauser, M., Välikoski, T.-R., Imhof, M., & Kim, S.-H. (2012). Listening and privacy management in mobile phone conversations: A cross-cultural comparison of Finnish, German, Korean, and United States Students. Empedocles: European Journal for the Philosophy of Communication, 3, 43-60. doi:10.1386/ejpc.3.1.43_1