2016

 

Imhof, M. (2016). Listening is easy!? Looking at critical factors for listening performance. In K. M. Carragee & A. Moennich (Eds.), Communication as Performance and the Performativity of Communication. Proceedings of the 2014 International Colloquium on Communication (pp. 76-88). Blacksburg, VA: Virginia Tech.

Imhof, M. (2016). Psychologie für Lehramtsstudierende (4. Aufl.). Wiesbaden: Springer.

Imhof, M. (2016). Schlüsselkompetenz Zuhören – Voraussetzung und Ziel für Lernen im Grundschulalter. Grundschule Deutsch, 52, 10-13.

Imhof, M., Starker, U. & Spaude, E. (2016). Life Action Role Play and the development of teacher competences: Evaluation of “Everyday Life in the Classroom”. Psychology Learning and Teaching, 1-13. doi:10.1177/1475725716641336

Meinhardt, G., Persike, M., & Meinhardt-Injac, B. (2016). The composite effect is face-specific in young but not older adults. Frontiers in Aging Neuroscience, 8: 187. doi: 10.3389/fnagi.2016.00187

Otto, A. & Webley, P. (2016). Saving, selling, earning, negotiating: How adolescents acquire monetary lump sums. Journal of Consumer Affairs, 50, 342-371.

Schulte-Jakubowski, K. (2016). Selbstregulation im Lernprozess durch den Einsatz von Prompts in Lerntagebüchern. Uelvesbüll: Der Andere Verlag.

Spaude, E., Starker, U. & Imhof, M. (2016). Unterricht als komplexes Problem erfahren im Planspiel ‚Schulalltag‘. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 63, 193-203. doi:10.2378/peu.art17d

Starker, U., Boden, S., Glas, J., Asberger, J. & Imhof, M. (2016). Planspiel Schulalltag. Handbuch zum Training. Wernigerode.

Strathmann, A. & Schulte-Jakubowski, K. (2016). Präventive Förderung kognitiver Kompetenzen in der Schuleingangsphase mithilfe des Denktrainings "Keiner ist so schlau wie ich". In K. Mahlau, S. Voß & B. Hartke (Hrsg.), Lernen nachhaltig fördern. Allgemeine Grundlagen zur Umsetzung einer inklusiven Grundschule, Fortbildungseinheiten, -methoden und -materialien. Band 1. (S. 85-109). Hamburg: Verlag Dr. Kovac.

Worthington, D. L., Keaton, S., Imhof, M. & Välikoski, T.-R. (2016). The influence of individual noise sensitivity on mobile phone attitudes and behavior. Mobile Media & Communication, 4, 3-18. doi:10.1177/2015/04/23/2050157915581435